ВИГОДА ПОЧИНАЄТЬСЯ З БРЕНДУ
15 серпня у рамках проекту зі створення позитивного бренду Ірпеня як міста екологічної культури в приміщенні ірпінської міської ради відбувся семінар відомого фахівця в сфері маркетингу Андрія Федоріва. Організував захід Фонд громади Приірпіння, а унікальною можливістю поспілкуватися з найвідомішим брендистом України скористалися півсотні громадських активістів з Ірпеня, Ворзеля, Гостомеля.. Майстер креативу розказав про те, що таке бренд, як його створювати, навіщо він потрібен місту і як використати результати громадського опитування у формуванні майбутнього Ірпеня.
За словами Андрія Федоріва, бренд міста – це все, що про нього думають його жителі, гості, інвестори. На жаль, сьогодні про Ірпінь говорять здебільшого неприємні речі, але громада може і повинна змінити ситуацію на краще. Має народитися ідея, яка стане критерієм оцінки міста, під яку буде підганятися весь міський простір. Якщо, наприклад, мова йде про місто для молодих сімей, то в ньому має бути багато дитячих садочків, спеціалізованих магазинів, медичних установ, місць відпочинку, закладів дозвілля для всебічного розвитку малюків тощо. Якщо це місто в лісі, то відповідно розвивається екобізнес, насаджуються молоді дерева, запроваджуються екологічні програми і т.п.
Бренд показує напрямок спільного шляху, є своєрідним пунктом призначення. Але перш ніж вирушити в дорогу, громада має визначитися з головним питанням: чим місто відрізняється від інших? Неможливо бути сильним у всьому – треба вибирати одну найсильнішу сторону. І в цьому допомагає вивчення громадської думки. Щодо Ірпеня, то результати Креативної толоки 9 серпня показали, що половина ірпініців найсильнішою стороною міста вважають ліси. Тому, на думку Андрія Федоріва, екологічна ідея має реальні шанси стати для нас брендовою.
Одним з особливо важливих було питання доцільності брендової кампанії. Андрій Федорів переконаний, що бренд є точкою синхронізації спільних зусиль і це є надзвичайно актуально сьогодні не лише для громади Ірпеня, а й для усієї України. Зрозуміло, що ефективний розвиток бренду міста неможливий без участі місцевої влади (до речі, хоча захід відбувався у приміщенні міськвиконкому, жодного представника влади на семінарі не було). Але громада, заражена вірусом бренду, має чіткі вимоги до лідерів і від того - більші шанси приводити до влади менеджерів, здатних спільну ідею втілювати в життя.
Говорячи про бренд, ми так чи інакше говоримо про вигоду. Коли місто набуває позитивних брендових характеристик, першими відчувають вигоду готелі, заклади харчування і торгівлі, ті ж таки забудовники, кількістю яких славиться Ірпінь (от хто реально мав би перестати гнати квадратні метри будь-якою ціною, а більше думати про те, як майбутнім власникам тих метрів житиметься тут). Звичайно, важко говорити у відсотках, наскільки змінюється життя в містах у результатті бредінгу, але однозначно, що відсутність центральної ідеї розпорошує сили та енергію громади. Аби подібного не сталося в нашому місті, Фонд громади Приірпіння розширює креактивний майданчик і розпочинає етап практичного творення бренду Ірпеня. За словами організатора семінару, директора Фонду громади Анастасії Попсуй, вже найближчим часом планується низка акцій під девізом «Хочеш краще – разом швидше!», метою яких є обговорення брендової ідеї і початок спільних дій для її втілення. Слідкуймо за оголошеннями!
ФОТОЗВІТ http://irpinfond.io.ua/album687788 |